- We starten de rekenles elke dag met het inoefenen van de getalbeelden. Ook de begrippen meer, minder en evenveel worden dagelijks herhaald.
We oefenen het tellen tot 5 in door voorwerpen te verleggen, aan te raken, te bekijken en aan te wijzen.
- Het woordje "beer" ! Dat was een nieuw woord. In het woord beer zitten letters die we in heel wat namen kunnen horen : renske, larisa, korneel, ... Bij de letter "b" kan je bolle kaken maken, de letter "ee" klinkt lang, de "r" is een gemakkelijke letter.
- De eerste zwemles!
De zwemleerkrachten bekijken eerst de zwemvaardigheden van alle kinderen en zo ontstaan er 3 groepen:
- niet-kantvrije groep: groene badmuts
- kantvrije groep: oranje badmuts
- diploma groep: blauwe badmuts
Als je een diploma hebt, breng je volgende week best een kopie van het diploma mee naar school.
- Binnenkort is er al iemand jarig. Daarom werd de verjaardagskalender nog verder afgemaakt.
- In het agenda zitten heel veel brieven. Gelieve dit goed na te kijken.
- We kregen bezoek van de ksa. Ze kwamen ons uitnodigen voor hun startdag. Volgende week volgt de brief.