dinsdag 17 april 2018

dinsdag, 17 april

HIP HIP HOERA voor MARTH!!!
Ze wordt vandaag 7 jaar. Een dikke proficiat!

Vandaag zagen we een nieuwe bewerking in de rekenles. 15 - 12 = , ik zie twee tientallen. Ik ga het tweede getal splitsen in 10 en 2. Ik maak een pakje van 15-10. Dat is 5, dat schrijf ik naast het pakje. We vergeten ook niet het bewerkingsteken voor de 2 te schrijven. Nu staat er nog één bewerking dat ik moet doen: 5 - 2 is 3. Dus 15 - 12 = 3.
Een hele boterham, maar we gaan hier nog veel op oefenen!

De dicteeschriften werden nog eens boven gehaald. Schrijf het woord 'huur'. We hakken en plakken eerst: h - uu - r.  Dan schrijven we het op.

Juf Lut had de poppenkast bovengehaald. Weet jij wie er klopte ?

De agenda werd nagekeken, we knutselden iets voor het kleine zusje van Lindsay, we kregen een nieuwe plaats in de klas, ... er werd hard gewerkt!

Het laatste uurtje kregen we wat meer uitleg over de kip-kuikenwandeling van morgen. De werkwinkel werd ook al uitgelegd voor donderdag.