maandag 19 maart 2018

maandag, 19 maart

- We leren een nieuwe bewerking tot 20 in: TE-E=TE, dit zijn oefeningen zoals 19-3=16.
We verstoppen eerste de 10
9 - 3 = 6 dus 19 - 3 = 16

- Vorige week hebben we in de klas de voorzetsels geoefend.  ... de bank.  Wat kan je allemaal ervoor zetten ?  Vele woorden werden geprobeerd.  Vandaag moest iedereen het alleen doen.  Niet zo gemakkelijk !

- In het zwembad maakten we opnieuw drie groepen.  In elke groep werden er oefeningen gedaan om nog beter te kunnen zwemmen !

- Muizen in huis: enkele kinderen hebben het gedicht vandaag voorgedragen.  We denken nadien zelf na over hoe we dit gedaan hebben:
* kende ik de tekst goed of had ik hulp nodig?
* kon ik de gebaren goed maken of was het moeilijk?
* heb ik luid en duidelijk gesproken of was het stil?
* had ik genoeg durf of was ik een beetje zenuwachtig?

Deze middag had je de kans om een boterham met choco of een beker fruitsap gaan kopen ten voordele van onze partnerschool in Ecuador.